Hvad kan vi hjælpe med?

7 rigtige til succes på Facebook

7 rigtige til succes på Facebook

af Thomas Thomsen, konXion

Lige nu vrimler det på Facebook med virksomheder, der ønsker at drage fordel af de muligheder der eksisterer ved, at drage nytte af mediet. Man kan entrere Facebook på mange måder ­ ikke alle er lige optimale. Mange tror fejlagtigt at succes på Facebook  kommer af sig selv ­ det gør den ikke. Herunder har jeg opstillet 7 punkter for succes på Facebook.

  1. Forbered dig
    Det kræver forberedelse at gå på Facebook ­ start med at stille dig selv spørgsmålet: Hvorfor skal andre klikke ²Synes godt om² til din side og følge med i hvad din virksomhed går og pusler med? Ja rigtig, det er slet ikke så nemt at svare på!
  2. Opret en side ­ ikke en gruppe eller en profil!
    Facebook har udviklet funktionen "sider" til virksomhedsprofiler ­ ikke grupper og ikke almindelige profiler.  Så gør det rigtig fra starten og ­opret en side. Og husk, at når du først har oprettet en side med et givent navn, kan du kun omdøbe den indtil du har 100 der har valgt at "synes godt om" siden.
  3. Gør din sider "lækker"!
    Facebook opstiller rammerne for hvordan din side skal se ud ­ deres lidt kedelige og konservative layout tilskrives en stor del af deres succes du kan dog i sidens profilbillede og igennem oprettelsen af individuelle faneblade ²pynte² siden med lidt af din egen identitet og designlinje det gør jo ikke noget med et professionelt look vel? ;o)
  4. Når 25 personer har klikket  "synes godt om" til din side kan du reservere dit Facebook domæne - fx facebook.com/konxion. Domænet kan du efterfølgende bruge i din markedsføringen af din side.
  5. Hold liv i din side
    Du skal løbende opdatere og aktivere dine fans med relevant og brugbart information der opfordrer til involvering. Så længe informationen  er relevant og der et budskab i det du skriver, kan du ikke være for aktiv!
  6. Gå i dialog
    Husk, at når folk bruger tid og energi på din side fortjener de også et svar ­ du tager jo også telefonen når den ringer ik¹? Derfor svar altid det er i dialogen med dine kunder du kan inddrage dem i forretningsudviklingen og hente værdien af siden hjem.
  7. Markedsfør din side
    Dine fans kommer ikke af sig selv. Du skal huske, at markedsføre dine side hvor du kan komme af sted med det. Gør det på din hjemmeside, brevpapir, visitkort, mailsignaturer, kataloger, konkurrencer, annoncer m.v.
Har du lyst til at få ovenstående uddybet er du velkommen til at kontakte os, så du kan finde af, hvad det kan give dig at være med og hvad vi tilbyder. Ring eller skriv til Thomas Thomsen på 3148 0858 / tth@konxion.dk

Eller følg os på Facebook på facebook.com/konxion

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.