Bloggen

Sådan skaber du links i 2016: Du skal bruge en infografik og sindssyg god outreach

Min erfaring med e-mail outreach på en infografik

Hvis du vil have besøgende på din hjemmeside samt gode placeringer på Google, så skal der mere til end blot godt indhold. Du skal ikke kun have folk til at læse dit indhold, endnu vigtigere er det at få andre til at linke til det. Processen der ligger i at skrive til de rette websites kaldes for outreach. Men hvordan skaber du outreach på en infografik?

Succes med linkbuilding

Den sværeste del af markedsføringen af en infografik er at få ordet ud. Der bliver skabt infografikker i hundredvis hver evig eneste dag, så hvordan får du succes med linkbuilding?

Som du kan se på tabellen ovenover, så har en infografik ikke særlig god link rate, og det er der en ganske simpel grund til: infografikker er ikke fede at linke til, og de kommer ikke særlig ofte i toppen af et googleresultat.

Pointen med infografikker er ikke, at man vil skaffe links til dem, men at skaffer links med dem. Du kan læse meget mere om, hvordan jeg fordoblede min trafik på DIVE.in med gæstographics.

Du skal for det første have noget hamrende godt indhold. Din infografik skal være relevant og interessant inden for det felt, som du gerne vil ramme. For det andet skal din infografik være målrettet den helt rigtige målgruppe. Du skal altså finde de få personer, som vil linke til dit indhold. Sidst, men ikke mindst, skal du lave outreach.

Mange elsker grafiske ting som en infografik med let tilgængelig information. Det super vigtige at notere sig her er, at når du har skaffet dig et link, kan alle ‘stjæle’ din infografik med et link tilbage til din side. På den måde er denne form for indhold super let at dele med andre.

Gennemtænker du din linkbuilding er succesraten stor. Et eksempel på et succesfuldt projekt havde jeg med MyTrendyPhone, som har lavet en infografik om genbrugen af elektronik. Emner som genbrug og naturen kan generelt ramme en meget bred målgruppe af folk der gerne vil linke til indholdet. Infografikken gav 24 fede links og er et eksempel på, at linkbuilding outreach ikke er svært hvis det gøres rigtig, og det er langt fra umuligt at få gode danske links.

Hvem kan give dig links?

Linkcreators er et udtryk, først omtalt af Brian Dean (en af de største navne inden for SEO og Linkbuilding), som omhandler de personer, der har mulighed for - og interesse i - at give dig et link.

For at optimere outreach-processen anbefales det at lave en analyse af de mulige linkcreators før du udarbejder dit indhold. På den måde skaber du indhold der er målrettet din målgruppe, som giver et klart bedre resultat. Derved kan du pitche din infografik, så den matcher tidligere indlæg på siden, og på den måde deres læsere.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Torben Lønne

SEO og linkbuilding nørd

Tags:
Salg
Torben Lønne

SEO og linkbuilding nørd

Torben Lønne

SEO og linkbuilding nørd

Torben Lønne

SEO og linkbuilding nørd

Tags:

Læs mere om hvordan du kan indsamle anmeldelser og bruge dem aktivt i din markedsføring her.

Torben Lønne

SEO og linkbuilding nørd

Et iværksættereventyret med en anderledes start men en fantastisk resultat. Jeg fulgte Silvan Popovic fra MyTrendyPhone og har prøvet at få hans bedste iværksættertips til dig.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.