Bloggen

De 10 vigtigste ting i Adwords

Vi brugte flere år på at arbejde os i gennem adskillige virksomheder, som skulle stå for vores AdWords, uden nogen form for succes, indtil jeg en dag besluttede mig for selv at tage førertrøjen på og give den en skalle.

Nu tjener vi endelig gode penge på AdWords, og det har givet os meget mere end bare det!

1. Stå for din adwords selv
Ingen kender din virksomhed og din målgruppe så godt som dig selv. Det er fuldstændig umuligt for en konsulent at opsætte en AdWords konto, så godt som du selv kan.

2. CTR CTR CTR, QS QS QS
Gode klikpriser kommer gennem CTR og Quality Score. Det er vigtigt at forstå, inden vi går videre. Hvis ikke du arbejder med CTR og QS, arbejder du forkert med AdWords.

3. Relevans skaber CTR
Jo, mere relevans der er mellem dit keyword og din Add, jo bedre bliver din CTR. Det er derfor vigtigt, at du laver adds både med Exact type, og derefter arbejder dig ned i bredere types som phrase eller broad. Det vil give dig et stort forspring på de store keywords over dine konkurrenter. Jeg byder altid som minimum både Exact og Broad på samme keywords.

4. Site extensions
Jeg ser alt for mange Adds, som ikke bruger site extentions, hvilket er tåbeligt, da det er en nem måde til højere CTR. Alle bør som absolut minimum bruge site links uanset annonce.

5. Negative søgeord
Hav aldrig en broad, modified eller phrase kampagne uden konstant at fylde på med negative søgeord løbende efter search term report. Gør det til en fast rutine.

6. Ad schedule
Sæt dig ind i Ad schedule mulighederne i AdWords, og vær god til at aflæs din statistik.

7. Kampagnestruktur
Gør tingene nemmere med stuktur. Mange ting kan justeres både i kampagne og group niveau, og det skal du udnytte. Som minimum del dine forskellige match types op i kampagner op. Men yderligere deler jeg ofte mine kampagner ud i varegrupper. Fx er det jo skønt, med 1 klik at kunne pause alle solbrilleannoncer, når sommeren er slut.
Negative søgeord er også utrolig meget nemmere, hvis du kan arbejde på flere niveauer.

8. Brug Adwords’ mange data
Husk at udnytte AdWords mange data. Hvad søger de efter, som du ikke har på siden? Kalder de varerne noget andet, end du gør? Hvad er fordelingen af fx køn og alder? Bruger de bestemte udtryk, du kan bruge i resten af din markedsføring?

9. Justering af bids
Optimer altid dine kampagner ned på keyword niveau, og optimer dem løbende. Husk at der skal være data nok inden du justerer alt for meget. Personligt kunne jeg ikke undvære mit Excel ark til at holde styr på det hele. Få dig hurtigt en fast rutine i måden du justerer din Adwords konto på.

10. Udnyt hele Adwords
Bruger du remarketing på Search eller display netværket? Evt. dynamic remarketing? Og hvad med Youtubeannoncer, evt. remarketing Youtube Ads?
Der er mange muligheder, og der er helt sikkert penge at hente, hvis ikke du bruger andet end almindelig Search.

-------------

Vil du være din egen AdWords ekspert? Husk du gratis kan tage på IVÆKST kursus og blive klogere. Vi tager dig i hånden og hjælper dig godt fra start. Hvis du allerede er rutineret bruger af AdWords, så deltag da i vores kurser i kampagnestyring og avancerede indstillinger. 

Læs mere og tilmeld dig her

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.