Bloggen

Ja, du skal skrive mange nyhedsbreve

Når jeg snakker med andre selvstændige, hører jeg ofte: ”Det virker jo ikke”. Og den forklaring kan snildt bruges. Uanset hvilken markedsføringsform vi taler om. Også omkring nyhedsbreve.

Der kan være mange forskellige grunde til at nyhedsbreve ikke virker – for nogen. Som du kan læse om andre steder med min byline. Men en af dem er manglende tålmodighed. Altså at afsenderne ikke skriver nok nyhedsbreve til, at de begynder at se resultaterne. Og derfor holder op. Måske lige før de ellers ville have oplevet resultater.

De tror enten, at nyhedsbreve ikke virker, eller at nyhedsbrevene ikke sælger noget, fordi de gør det dårligt. Og det er så ærgerligt.

Måske har de gjort det hele rigtigt men bare ikke skrevet og påvirket deres læsere længe nok til, at læserne gør det, de gerne vil have dem til at gøre.

Der kan være mange grunde til, at læseren ikke køber med det samme. Og tit er det tilfældigheder, der afgør, hvorfor kunderne køber enten hos virksomhed A eller hos virksomhed B. Og nogle gange er den udløsende faktor, at der lå et nyhedsbrev i indbakken den rigtige dag.

Let´s face it. De aller allerfleste dage er kunderne mest tilbøjelige til ikke at købe noget.

Fordi de – på en række punkter- allerede har en løsning, der virker på et eller andet niveau i dag, og fordi det kræver en del at skifte leverandør eller at uddelegere en opgave, vi plejer at løse selv.

Selv små køb kan kræve, at kunden tager stilling til noget, som kunden gerne vil slippe for at tage stilling til.

Og jo mere kompleks eller dyr en ydelse, vi kan hjælpe vores kunder med, og jo mere tid det kræver fra kunden, jo flere gange skal vi alt andet lige påvirke kunden for at få ham til at slå til.

Derfor skal du skrive mange nyhedsbreve – og påvirke dine læsere mange gange, for at få læserne til at gøre det, du gerne vil have dem til at gøre. Eventuelt at købe noget.

For det kræver noget af vores læsere at gøre det, vi beder dem om. Om det så bare er at læse en gratis e-bog, kræver det, at læseren tager sig tiden til at gøre det.

Og lader noget andet vigtigt ligge.

Derfor anbefaler jeg altid, at vi kører en kampagne, når vi vil sælge noget. Læserne skal påvirkes flere gange og på flere måder. Og mindes om at kampagnen snart slutter.

Jo længere tid du har skrevet nyhedsbreve, og jo hyppigere du sender ud, jo mere sælger du. Og ja, hver gang du sender nyhedsbrev ud, er der sikkert nogen, der melder sig af nyhedsbrevet igen.

Men frameldingsraten stiger IKKE i takt med hyppigheden af nyhedsbrevene, hvis dine nyhedsbreve bare er gode.

Vil du lære endnu mere om nyhedsbreve, glæder jeg mig til at se dig på et af mine gratis nyhedsbrevskurser, som jeg holder sammen med IVÆKST

Her gennemgår jeg også, hvordan du kan planlægge en salgskampagne i dit nyhedsbrev

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Få opskriften og kom i gang med at skrive nyhedsbreve. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Kan du fastholde dine læsere på dit nyhedsbrev? 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Lær din læser at kende. Majbritt Lund hjælper dig med at optimere dit nyhedsbrev på Bloggen. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Nyhedsbreve sælger stadig. Effektiv direct marketing lige i din målgruppes indbakke. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

10 trin til flere læsere på dit nyhedsbrev

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uden visitkort har man overhovedet ingenting, der indikerer, at man har et seriøst firma.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Ja, nogle gange kan det være en rigtig god forretning at gøre noget gratis. Men du skal have en strategi.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uha, her i de senere år har mange kunder afvist et køb med begrundelsen: ”Vi har ikke pengene”, ”Det er for dyrt” eller lignende. Og den begrundelse, har mange selvstændige desværre accepteret. Men det passer ikke.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Tryghed

... - Eller en tekstforfatter, eller en foredragsholder. Men rigtig mange har et problem, vi kan hjælpe dem med at løse. Og det skal vi fokusere på, når vi taler med vores kunder.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Hvis du ved, hvad du vil fortælle, inden du begynder at skrive, går det hele meget nemmere.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er attraktivt at blive fundet på Googles søgemaskiner og komme i medierne. Men! Det hjælper ikke meget for dit salg, hvis du ikke kan sælge til dem du kommer i kontakt med gennem disse aktiviteter.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Nogle gange køber netværket noget selv, og oftere giver de ens navn videre til andre i deres netværk. Derfor er det så vigtigt, at det er let for dit netværk at sælge dig.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Børsen og Go´ Morgen Danmark står øverst på mange selvstændiges ønskeseddel om medieomtale. Nogle gange ser jeg, at dem, jeg har rådgivet, ender med at komme i netop de medier, jeg tvivlede på de kunne komme i. Og hvorfor var jeg så så pessimistisk?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Når jeg taler med kunder og kursister om, hvilke historier de gerne vil i pressen med, begynder mange at beskrive deres produkter og ydelser. Men et produkt er nødvendigvis ikke lig en god historie.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Er du en af de dygtige og opfindsomme, der er blevet nomineret til IVÆKSTprisen, kan du allerede nu bruge nomineringen i din markedsføring. (Bemærk: Jeg skriver bevidst ikke, om du er en af de heldige, for selv om held spiller en faktor for succes, er dette sjældent nok).

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Ja, det er fedt at komme i medierne med det rette budskab. Men du skal ikke underkende, at der er en række andre steder, hvor du kan opnå eksponering og hvor dit budskab ligeledes kan spredes – måske også i pressen.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Har du svært ved at motivere dig selv til at få lavet dine salgs- og markedsføringsopgaver?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Sommerferien er din chance for at komme i pressen. Majbritt Lund viser dig, hvordan du bruger ferien rigtigt til at promovere din virksomhed.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få findpudset din forretningsidé og styrket din salgsevner og markedsføring. Majbritt Lund leder vejen frem for din virksomhed her

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Kanvassalg regnes som en sværeste form for salg, fordi du ikke har nogen relation til kunden på forhånd. Majbritt Lund hjælper dig til succes med dit kanvassalg her.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er svært for mange at komme ud med den gode historie om din virksomhed. Majbritt Lund giver dig nogle uundværlige råd til, hvordan du tackler erhvervsmedierne og får din virksomhed i pressen.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det kræver ofte meget at komme i de ønskede medier. Og tit er vi afhængige af flere heldige omstændigheder på samme tid. Og vi ved aldrig, om tirsdag er den rigtige dag at ringe, eller om det er torsdag. Læs journalist og Ekspertblogger på IVÆKST Majbrit Lunds gode råd til hvordan du undgår at bruge tid på PR der ikke lykkes.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få din virksomhed i pressen. Journalisten Majbritt Lund giver dig en masse gode råd til, hvordan du skaber den gode historie om din virksomhed.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.