Bloggen

Godt indhold er nerven i gode nyhedsbreve

Har du også svært ved at komme i gang med at skrive (og tjene penge på) nyhedsbreve, fordi du ikke tror, du har nok at skrive om?

Det er meget lettere, end du tror. Når du først er kommet i gang, får du sikkert (ligesom mig) hurtigt så mange gode ideer, at du må oprette en liste til dem.

Besvar de spørgsmål, du får

Mange af ideerne kommer helt af sig selv, når du først er opmærksom på det.

"Hvad laver du så?"
Ja, det lyder som en slidt kliche, men det er samtidig et spørgsmål, der kan komme mange gode nyhedsbreve ud af.

For når andre mennesker spørger ind til dit arbejde (hvad enten det er af høflighed eller interesse), så kan du tit høre på spørgsmålene:

• Hvordan de opfatter det, du laver.
• Om de har misforstået, hvad du laver.
• Hvad de eventuelt er skeptiske over for.

Og det kan du få mange interessante nyhedsbreve ud af.
Eksempler på, hvad du kan skrive i nyhedsbreve

Håndværkeren:

• Nu skal du høre, hvorfor så mange faggrupper skal involveres for at lave dit badeværelse.
• Det, du for guds skyld ikke må gøre, når du selv prøver at...
• Små lette forbedringer, du selv kan lave.

(Denne variant kan sagtens bruges af en række andre brancher, som eksempelvis kosmetologen, webudvikleren eller behandleren).

Alle, som sælger fysiske produkter:

• Alt det her kan den nye model, som den gamle ikke kunne.
• Derfor er det en fordel for dig.
• Det her kan du også bruge produktet til (måske rammer du nogle funktioner, som læseren ikke selv havde tænkt på, og på den måde bliver produktet meget mere værd for læseren. Og så betyder prisen ikke så meget mere).

Hvad undrer læserne sig over?

Hver gang du er i kontakt med en læser eller taler med en potentiel kunde, så lyt til deres verden. For hver gang de forholder sig til det, du laver, giver de dig faktisk ideer til kommende nyhedsbreve. Hvis du mangler input, kan du eventuelt stille dem et enkelt spørgsmål i et af dine nyhedsbreve.

Som eksempelvis hvordan de tror, et eller andet fungerer, hvad de har svært ved eller lignende. Du kan også overveje at lave en spørgeskemaundersøgelse (og uddele en præmie) for at lære dine læsere bedre at kende. Og Vupti, så får du flere ideer leveret.

Uddan læseren

Uanset hvilken branche vi er i, er der ofte basis for en række forskellige nyhedsbreve, hvor vi beskriver, hvordan læseren selv kan løse vores opgaver.

Nogle opgaver kan læserne godt selv løse. Ikke nødvendigvis så godt som os, men måske godt nok for dem lige nu. Det åbner tre muligheder for salg (selv uden at du behøver at holde salgstaler):

• Læseren finder ud af allerede i nyhedsbrevet, hvad opgaven kræver, og erkender, at det kommer han ikke igennem, og at han skal have hjælp (eventuelt hos dig)
• Læseren går i gang, men giver op og ringer til personen top-of-mind (som eventuelt er dig)
• Læseren når i mål og bliver en god ambassadør for dig

Husk hele tiden at fokusere på, hvilke dele af din viden der reelt har værdi for dine læsere. De vil ikke høre dine paradeforsvarstaler for din pris. Men de vil gerne oplyses om en proces, der er relevant for dem (mens du afleverer nogle af dine skjulte budskaber).

Spørg dig selv hele tiden: Giver mine oplysninger værdi for læseren? Hvis ikke, så drop dem. Ingen gider høre på dine salgstaler - isoleret set.

Vil du lære endnu mere om nyhedsbreve, glæder jeg mig til at se dig på et af mine gratis nyhedsbrevskurser, som jeg holder sammen med IVÆKST.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Få opskriften og kom i gang med at skrive nyhedsbreve. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Prioritér nyhedsbrevet og lad det ikke være nederst på din to-do. Vil du have fuld udnyttelse, kræver det opmærksomhed. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Kan du fastholde dine læsere på dit nyhedsbrev? 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Lær din læser at kende. Majbritt Lund hjælper dig med at optimere dit nyhedsbrev på Bloggen. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

10 trin til flere læsere på dit nyhedsbrev

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uden visitkort har man overhovedet ingenting, der indikerer, at man har et seriøst firma.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Ja, nogle gange kan det være en rigtig god forretning at gøre noget gratis. Men du skal have en strategi.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uha, her i de senere år har mange kunder afvist et køb med begrundelsen: ”Vi har ikke pengene”, ”Det er for dyrt” eller lignende. Og den begrundelse, har mange selvstændige desværre accepteret. Men det passer ikke.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Tryghed

... - Eller en tekstforfatter, eller en foredragsholder. Men rigtig mange har et problem, vi kan hjælpe dem med at løse. Og det skal vi fokusere på, når vi taler med vores kunder.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Hvis du ved, hvad du vil fortælle, inden du begynder at skrive, går det hele meget nemmere.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er attraktivt at blive fundet på Googles søgemaskiner og komme i medierne. Men! Det hjælper ikke meget for dit salg, hvis du ikke kan sælge til dem du kommer i kontakt med gennem disse aktiviteter.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Nogle gange køber netværket noget selv, og oftere giver de ens navn videre til andre i deres netværk. Derfor er det så vigtigt, at det er let for dit netværk at sælge dig.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Børsen og Go´ Morgen Danmark står øverst på mange selvstændiges ønskeseddel om medieomtale. Nogle gange ser jeg, at dem, jeg har rådgivet, ender med at komme i netop de medier, jeg tvivlede på de kunne komme i. Og hvorfor var jeg så så pessimistisk?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Når jeg taler med kunder og kursister om, hvilke historier de gerne vil i pressen med, begynder mange at beskrive deres produkter og ydelser. Men et produkt er nødvendigvis ikke lig en god historie.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Er du en af de dygtige og opfindsomme, der er blevet nomineret til IVÆKSTprisen, kan du allerede nu bruge nomineringen i din markedsføring. (Bemærk: Jeg skriver bevidst ikke, om du er en af de heldige, for selv om held spiller en faktor for succes, er dette sjældent nok).

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Ja, det er fedt at komme i medierne med det rette budskab. Men du skal ikke underkende, at der er en række andre steder, hvor du kan opnå eksponering og hvor dit budskab ligeledes kan spredes – måske også i pressen.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Har du svært ved at motivere dig selv til at få lavet dine salgs- og markedsføringsopgaver?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Sommerferien er din chance for at komme i pressen. Majbritt Lund viser dig, hvordan du bruger ferien rigtigt til at promovere din virksomhed.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få findpudset din forretningsidé og styrket din salgsevner og markedsføring. Majbritt Lund leder vejen frem for din virksomhed her

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Kanvassalg regnes som en sværeste form for salg, fordi du ikke har nogen relation til kunden på forhånd. Majbritt Lund hjælper dig til succes med dit kanvassalg her.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er svært for mange at komme ud med den gode historie om din virksomhed. Majbritt Lund giver dig nogle uundværlige råd til, hvordan du tackler erhvervsmedierne og får din virksomhed i pressen.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det kræver ofte meget at komme i de ønskede medier. Og tit er vi afhængige af flere heldige omstændigheder på samme tid. Og vi ved aldrig, om tirsdag er den rigtige dag at ringe, eller om det er torsdag. Læs journalist og Ekspertblogger på IVÆKST Majbrit Lunds gode råd til hvordan du undgår at bruge tid på PR der ikke lykkes.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få din virksomhed i pressen. Journalisten Majbritt Lund giver dig en masse gode råd til, hvordan du skaber den gode historie om din virksomhed.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.