Bloggen

Derfor virker dine nyhedsbreve ikke

Er du en af dem, der stik mod hvad alle undersøgelser viser, ikke helt tror på, at nyhedsbreve er en god forretning.

Du overbeviser altså ikke mig. Men højst sandsynligt er du kommet til at lave nogle småfejl, der gør, at du ikke får det ønskede resultat af dit arbejde. Det kan du selvfølgelig lave om på. 

Lad os tage en quiz.

Den vil give dig svaret på, hvorfor nyhedsbreve ikke virker for dig = løsningen på, hvad der skal til, for at du også kan få succes med dem.

Kryds af, hvis bare en af de her grunde kunne komme fra dig. Så har du forklaringen på, hvorfor du ikke får det ønskede resultat med dine nyhedsbreve:

• Du skriver ikke nyhedsbreve særlig tit (Mindre end en gang om måneden).

Dels fordi du ikke synes, du har tid (i hvert fald ikke, når der kommer så få resultater, som der gør nu) og dels fordi du er bange for, at dine læsere skal blive trætte af at høre fra dig særlig tit.

... Altså de læsere, som selv har tilmeldt sig dit nyhedsbrev.

• Du har prøvet, men gav op efter omkring ½ år, for det gav jo alligevel ikke noget.
• Du skriver kun nyhedsbreve, når du vil sælge noget.

"Og hvorfor virker det nu ikke, når jeg ovenikøbet også har givet en rigtig stor rabat?"

Svar: Fordi det ikke er prisen, der får kunderne til at købe.

Folk køber, når de er overbeviste om, at de ikke kan leve uden dit produkt. Og det kan du blandt andet overbevise dine læsere om ved at opbygge deres tillid til dig og dit firma, før du vil sælge noget. Eventuelt ved også at sende nyhedsbreve ud, når du ikke vil sælge noget, for at opnå og bevare top-of-mind-effekten.

Jeg vil da gerne afsløre, at jeg har tjent mange flere penge på netop den effekt end ved at dele rabatter ud i nyhedsbreve, selv om rabatterne bestemt også kan have en effekt. De kan bare ikke stå alene.

NB: Hvis du sælger fysiske produkter eller har en særlig tilbudsliste, er det noget andet, for folk, der skriver sig op til et nyhedsbrev om eksempelvis haveredskaber, forventer OGSÅ at få gode tilbud på haveredskaber.

Men også her kan du sagtens varme op under dine læsere med god vidensdeling, før du kommer til KØB NU!!!

• Du skriver kun nyhedsbreve, når du selv har lavet noget spændende.

Grundregel nummer 1:

Dine læsere vil ikke læse om dig. De vil læse om sig selv. Så hvis du har været på en spændende konference, som du gerne vil fortælle om, skal dit fokus være på, hvad dine læsere kan bruge din viden fra konferencen til.

Ikke andet!

• Du blander alt for mange emner sammen.

Derfor kan din læser ikke overskue, hvad han skal, når han læser dine nyhedsbreve.

• Du har (måske) gjort det hele rigtigt. Du skriver bare til en meget lille liste.

Hvis du kun har 30-50 på din liste (hvoraf måske kun halvdelen læser dine nyhedsbreve hver gang), skal du være umanerlig heldig for at ramme de få læsere, du har, netop den dag de lige er modtagelige for det, du kan hjælpe dem med.

(Når jeg hjælper mine kunder i gang med nyhedsbreve, starter vi tit med at bygge listen op først).

• Du sender ikke dit nyhedsbrev ud professionelt.

Altså du bruger ikke et nyhedsbrevssystem (som eksempelvis Ubivox, MailChimp eller Campaign Monitor).

I stedet vedhæfter du dit nyhedsbrev i en PDF eller skriver i en "almindelig mail". Og du gør det måske fra en hotmail/gmail/yahoomail/webmail.

Uanset hvor godt dit indhold måtte være, så sender det ikke et signal om, at du har gjort dig umage, og at du reelt selv vil investere i dit eget nyhedsbrev. For så havde du ikke sendt det ud på den måde.

Og hvorfor skal læseren så bruge sin tid på det?

Vil du lære endnu mere om nyhedsbreve, glæder jeg mig til at se dig på et af mine gratis nyhedsbrevskurser, som jeg holder sammen med IVÆKST.

Her vil jeg uddybe ovenstående fejl, så du kan få dem ryddet af vejen og komme godt i gang med nyhedsbreve.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Få opskriften og kom i gang med at skrive nyhedsbreve. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Prioritér nyhedsbrevet og lad det ikke være nederst på din to-do. Vil du have fuld udnyttelse, kræver det opmærksomhed. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Lær din læser at kende. Majbritt Lund hjælper dig med at optimere dit nyhedsbrev på Bloggen. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Nyhedsbreve sælger stadig. Effektiv direct marketing lige i din målgruppes indbakke. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

10 trin til flere læsere på dit nyhedsbrev

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uden visitkort har man overhovedet ingenting, der indikerer, at man har et seriøst firma.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Ja, nogle gange kan det være en rigtig god forretning at gøre noget gratis. Men du skal have en strategi.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uha, her i de senere år har mange kunder afvist et køb med begrundelsen: ”Vi har ikke pengene”, ”Det er for dyrt” eller lignende. Og den begrundelse, har mange selvstændige desværre accepteret. Men det passer ikke.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Tryghed

... - Eller en tekstforfatter, eller en foredragsholder. Men rigtig mange har et problem, vi kan hjælpe dem med at løse. Og det skal vi fokusere på, når vi taler med vores kunder.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Hvis du ved, hvad du vil fortælle, inden du begynder at skrive, går det hele meget nemmere.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er attraktivt at blive fundet på Googles søgemaskiner og komme i medierne. Men! Det hjælper ikke meget for dit salg, hvis du ikke kan sælge til dem du kommer i kontakt med gennem disse aktiviteter.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Nogle gange køber netværket noget selv, og oftere giver de ens navn videre til andre i deres netværk. Derfor er det så vigtigt, at det er let for dit netværk at sælge dig.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Børsen og Go´ Morgen Danmark står øverst på mange selvstændiges ønskeseddel om medieomtale. Nogle gange ser jeg, at dem, jeg har rådgivet, ender med at komme i netop de medier, jeg tvivlede på de kunne komme i. Og hvorfor var jeg så så pessimistisk?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Når jeg taler med kunder og kursister om, hvilke historier de gerne vil i pressen med, begynder mange at beskrive deres produkter og ydelser. Men et produkt er nødvendigvis ikke lig en god historie.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Er du en af de dygtige og opfindsomme, der er blevet nomineret til IVÆKSTprisen, kan du allerede nu bruge nomineringen i din markedsføring. (Bemærk: Jeg skriver bevidst ikke, om du er en af de heldige, for selv om held spiller en faktor for succes, er dette sjældent nok).

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Ja, det er fedt at komme i medierne med det rette budskab. Men du skal ikke underkende, at der er en række andre steder, hvor du kan opnå eksponering og hvor dit budskab ligeledes kan spredes – måske også i pressen.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Har du svært ved at motivere dig selv til at få lavet dine salgs- og markedsføringsopgaver?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Sommerferien er din chance for at komme i pressen. Majbritt Lund viser dig, hvordan du bruger ferien rigtigt til at promovere din virksomhed.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få findpudset din forretningsidé og styrket din salgsevner og markedsføring. Majbritt Lund leder vejen frem for din virksomhed her

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Kanvassalg regnes som en sværeste form for salg, fordi du ikke har nogen relation til kunden på forhånd. Majbritt Lund hjælper dig til succes med dit kanvassalg her.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er svært for mange at komme ud med den gode historie om din virksomhed. Majbritt Lund giver dig nogle uundværlige råd til, hvordan du tackler erhvervsmedierne og får din virksomhed i pressen.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det kræver ofte meget at komme i de ønskede medier. Og tit er vi afhængige af flere heldige omstændigheder på samme tid. Og vi ved aldrig, om tirsdag er den rigtige dag at ringe, eller om det er torsdag. Læs journalist og Ekspertblogger på IVÆKST Majbrit Lunds gode råd til hvordan du undgår at bruge tid på PR der ikke lykkes.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få din virksomhed i pressen. Journalisten Majbritt Lund giver dig en masse gode råd til, hvordan du skaber den gode historie om din virksomhed.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.