Bloggen

Gør brug af Facebook til din markedsføring

Gør brug af Facebook retargeting i din markedsføring

Danskerne elsker Facebook. Hele 67% af alle danskere har en Facebook-profil og omkring 24% har en profil på instagram.

Det har længe stået klart, at sociale medier er kommet for at blive og for iværksættere er det fornuftigt at udnytte de markedsføringsmuligheder, der er at finde på eksempelvis Facebook, til at holde fast i kunderne.

En rigtig god måde at markedsføre sig via sociale medier er igennem Facebook Retargeting.

 

Hvad er Facebook retargeting?

Som navnet antyder, handler Facebook Retargeting helt grundlæggende om at lede kundens sigtekorn tilbage på dig og på din webshop efter, at vedkommende har mistet fokus fra den.

Retargeting, er kendetegnet ved at være en markedsføringsform, der har stort potentiale og hvor mængden af reklamekroner ikke nødvendigvis medfører sure opkald fra banken eller din investor (hvis du har sådan en).

Facebook Retargeting virker helt konkret sådan, at når en potentiel kunde besøger en webshop, som eksempelvis Fishingforcompliments.dk, men af den ene eller den anden grund har valgt at forlade webshoppen igen, så vil den potentielle kunde modtage målrettet markedsføring på deres Facebook, takket være en sporingskode.

 

Retargeting – målrettet markedsføring der virker

Hos Magentoxperten administrerer vi flere succesfulde retargetingkampagner for kunder med store og små budgetter.

En af de helt store fordele ved Facebook Retargeting er det faktum, at man kan komme rigtig lang for ganske få midler.

Et eksempel på dette finder vi i en blot 3 måneder gammel remarketingkampagne, vi for nylig har opsat for bot-shop.dk.

I skrivende stund har webshoppen opnået et reach på 6500 mennesker, der demografisk passer på virksomhedens primære kundegruppe. Af disse har mere end 300 kunder valgt at gennemføre en ordre på shoppen via en Facebook Retargeting kampagne.

Til dato er der kun brugt 5000 kroner på kampagnen.

 

Hvordan virker Facebook Retargeting? 

Når man som virksomhed eller privatperson har oprettet en Facebook Business Manager, kan man installere Facebook Pixel script, som er en sporingskode der udgør kernen i retargetingkampagner.

Denne pixel skal helst være tilgængelig på alle sider, derfor kan den med fordel indsættes i din webshops header.

Efterfølgende kan man som administrator angive ”custom audiences” og sætte præferencerne til at retarget forskellige kundesegmenter. Det kan eksempelvis være folk der har besøgt en specifik side eller måske folk, der har haft ting i indkøbskurven. gennemført ordren osv.

Du skal også have styr på, hvor længe efter brugeres har besøgt din webshop, at brugeren skal se annoncer for din webshop. 5-8 dage vil være et godt udgangspunkt, men vi anbefaler løbende at teste effekten så du kan identificere hvad der virker for lige netop din virksomhed. Som hovedregel kan man sige, at jo længere du viser dine annoncer bliver vidst desto flere konverteringer kan du forvente at få, men det er selvfølgelig en balance gang mellem outcome og budget.

Slutteligt skal du have formet strukturen på din kampagne også kendt som de specifikke annoncer. HUSK at bruge alle de flotte billeder du har til rådighed, der er ikke mange der klikker på noget gråt og annonceagtigt materiale. En god pejling her er at mærke efter hvad du selv ville finde tiltalende i form af annoncetekst, relevans og billede.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Kristoffer Hjerrild

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Som led I at jeg netop selv har lanceret mit eget abonnementskoncept L’AMOURBOX vil jeg her give dig et indblik i, hvorfor abonnementskoncepter er så populære og hvorfor din næste virksomhed meget vel kan være et abonnementskoncept.

Kristoffer Hjerrild

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Et af de store problemer når man sælger de erotiske produkter fx vibratorer, som vi gør er, at man ikke bare kan kaste reklamer ud til højre og venstre. Det handler specielt for webshops, der sælger pikante produkter om at øge den gennemsnitlige ordrestørrelse.

Kristoffer Hjerrild

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Hvis du driver en virksomhed, er der desværre en ret god chance for, at du af og til vil være nødt til at afskedige medarbejdere. Læs her om, hvordan du håndterer situationen.

Kristoffer Hjerrild

Serieiværksætter - Indehaver af Winkwink.dk, Winkwink.se, Lamourbox.dk og Magentoxperten.dk.

Kristoffer Hjerrild opfordrer dig til at se ud over din egen branches grænser, når du indgår i partnerskaber.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.