Bloggen

Tips til AdWords annonce tekster – Hvordan får du Peter til at klikke på netop din annonce?

I denne artikel stiller vi skarpt på Peter, som vil have sin Volvo på værksted. Hvilke virkemidler har du, når du gerne vil have ham til at klikke på netop din annonce?

 

Allerførst - Hvad er det du vil tilbyde Peter?

Når du arbejder med en AdWords annoncetekst, skal du allerførst prøve at sætte dig ind i, hvad der foregår i hovedet på din målgruppe i søgeøjeblikket. I dette tilfælde fokuserer vi på Peter, som vil have sin Volvo til serviceeftersyn. Du skal først overveje følgende:

- Tilbyder du Peter svar på bestemt spørgsmål?
- Tilbyder du Peter, at du vil opfylde et mere eller mindre defineret behov?
- Tilbyder du Peter en løsning på et konkret problem?

I dit tilfælde er det det sidste, du skal fokusere på. Peter er meget specifik i sin søgning, og du skal derfor lokke med det bedste tilbud på en måde, der springer ham i øjnene.

 

Lad Peters søgeord optræde i annoncen

Der er større chance for, at Peter klikker, hvis hans søgeord optræder i AdWords annonceteksten. Søgeord bliver nemlig markeret med fed i søgeresultatet, og vil på den måde tiltrække Peters opmærksomhed.

Søgeord bliver markeret med fed i søgeresultatet – også når de optræder i annoncerne. Det tiltrækker opmærksomhed.

Søgeresultat Google AdWords

 

Dynamisk indsættelse af søgeord

Dynamisk indsættelse af søgeord er et smart trick, hvor Peters egne søgeord helt automatisk bliver en del af din annoncetekst. Har Peter fx søgt på ”volvo bilværksted”, kan annoncen se ud som:

  • Tilbud Volvo Bilværksted
    20 % rabat på Volvo bilværksted.
    Tilbuddet gælder hele april måned.
    www.volvovaerkstedet.nu

Når søgeord bliver indsat dynamisk følger teksten helt automatisk de søgeord, som Peter har skrevet. Hvis han eksempelvis havde søgt på ”volvo reparation”, ville det se således ud:

  • Tilbud Volvo Reparation
    20 % rabat på Volvo reparation.
    Tilbuddet gælder hele april måned.
    www.volvovaerkstedet.nu

Fidusen er, at du skal benytte en bestemt kode, som sættes ind i din annonce, som ser sådan ud, når du sætter den op:

  • Tilbud på {KeyWord:Volvo Bilværksted}
    20% rabat på {Keyword:Volvo bilværksted}.
    Gælder hele oktober måned.
    www.volvovaerkstedet.nu

Det der står efter kolonet (:) i koden er den tekst, der bliver sat ind, hvis linjen ellers bliver for lang. Der er jo som bekendt kun plads til i alt 25 tegn i overskrift og 35 tegn i hver af de to tekstlinjer.

 

Giv Peter et økonomisk og tidsmæssigt incitament

Et godt gammelt trick er at lokke Peter med nogle økonomiske fordele, evt. krydret med tidsbegrænsning:

  • Gælder kun første 100 kunder.
  • Gratis påfyldning af sprinklervæske.

 

Overbevis Peter om fordele og sikkerhed

Husk, at Peter ikke først og fremmest er interesseret egenskaber, der er knyttet til dit produkt eller serviceydelse – han er først og fremmest interesseret i de fordele han kan opnå. I stedet for at skrive ”Vi er de bedste i byen”, vil det være bedre, at skrive:

  • Vi har DTI kvalitetssikring.
  • Læs hvad andre kunder har sagt.

 

Spørgsmål og udsagn med kant kan også lokke

AdWords er ofte påfaldende ens og kedelige. Hvad er det mon lige, der kan give din AdWords annonce lidt kant?

  • Service til tyske priser.
  • Tør du vælge en anden?

 

7-9-13 – Brug tal

Undersøgelser viser, at vi i høj grad lader blikket fange af tal og tegn i AdWords annoncer.

  • 10 råd om bilkøb.
  • 1 års rentefri lån.

 

Kald til handling

Hvis du stiller Peter i udsigt, at der er lagt op til umiddelbar handling, efter at han har klikket på din annonce, er der faktisk større chance for, at han gør det:

  • Bestil gratis lånebil nu.
  • Download Volvo top ti problemer.

Kald-til-handling indbygget i annonceteksten øger erfaringsmæssigt klikraten. Årsagen er formentlig, at Peter på den måde får fornemmelsen af, at han ikke spilder sin tid, men vil blive mødt med noget, der kan lede til øjeblikkelig handling ved klik på annoncen. Det er så din opgave at udforme din landingsside, så han ikke bliver skuffet!

 

Du kan få mere information og tips om opsætning af AdWords kampagner her: Det vigtigste du bør vide om Google AdWords


Googles egne tips til oprettelse af vellykkede tekstannoncer

Google AdWords - Det vigtigste, du bør vide

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Karsten Andersen

Indehaver af Online WebDesign ApS

Vær opmærksom på de fire niveauer: regional, by, kvarter og gade i din lokale SEO.

Karsten Andersen

Indehaver af Online WebDesign ApS

Husk at optimere din hjemmeside jævnligt - ellers ryger du ned i Google organiske søgning. Undgå Panda straffen - læs hvordan. 

Karsten Andersen

Indehaver af Online WebDesign ApS

Et af de oftest forekommende spørgsmål, når jeg taler med en kunde første gang, er: ”Hvad koster AdWords?”. I denne artikel gennemgår jeg nogle af de vigtigste faktorer for omkostningsniveauet.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.