Bloggen

Fem forhold, der gør SMS-marketing interessant

For nyligt havde jeg besøg af en fyr, der arbejder med SMS-marketing, i podcast-studiet. Han åbnede mine øjne for potentialet for dette, for mig, ganske ubelyste annonceringsfelt. I dette indlæg ønsker jeg at dele en række af hovedpointerne fra hans og min snak.

Antallet af marketing-kanaler er enormt og samtidigt voksende. Når man skal annoncere, er en af de vigtigste discipliner faktisk udvælgelse af marketing-kanal(er). Først og fremmest er det vigtigt at finde (en) kanal(er), hvorpå ens potentielle kunder befinder sig. Dernæst er det også vigtigt at finde (en) kanal(er), der engagerer ens potentielle kunder, så de med entusiasme afkoder ens indlejrede salgsbudskab.

Jeg forsøger hele tiden at blive så skarp på så mange marketing-kanaler som muligt, og for nyligt havde jeg, som sagt, fornøjelsen af at have en fyr i podcast-studiet til en snak om SMS’en som marketing-kanal. Det var yderst lærerigt, og nu vil jeg dele lidt af hans viden med jer.

Herunder følger fem forhold, der i min optik gør SMS-marketing ganske interessant.

1. Dine SMS-annoncer bliver læst

En af min gæsts vigtigste pointer var, at SMS-annoncer stort set altid bliver læst af kunden. I de fleste af vores mailindbakker vil der ligge et utal af ulæste mails, mens det er er meget sjældent, at man får en SMS og ikke læser denne.

Dette skyldes blandt andet, at mange af os ikke får lige så mange SMS’er som mails. Derudover har SMS’ens form også indflydelse på ovenstående forhold. En SMS er ofte yderst kort, og derfor kræver det ikke meget tid at læse denne til ende.

2. Enormt stor målgruppe

Langt de fleste personer over 13 år er i dag udstyret med en mobiltelefon. Derfor er målgruppen for SMS-marketing ekstremt stor. Kunsten er ganske enkelt at få indsamlet mobilnumre og de nødvendige tilladelser.

3. Intimt medie

Mobiltelefonen er mange menneskers kæreste eje. Vi har den med stort set overalt; på arbejdet, i køkkenet, ja selv på toilettet. Der er derfor stort set ingen situationer, hvor du ikke kan ramme dine potentielle kunder via SMS-marketing.

Mange forbinder også SMS’er med mere personlig kommunikation end for eksempel mails. Vi mailer med alverdens mennesker og virksomheder, mens SMS’en ofte er forbeholdt venner, familie og lidt velgørenhed og konkurrencer i ny og næ.

4. Effektiv kanal til at minde kunderne om aftaler

Rigtig mange i servicebranchen oplever, at mange kunder glemmer aftaler. Det er både dyrt og irriterende.

Procentdelen af glemte aftaler kan sænkes markant med en lille høflig SMS, der et par dage forinden aftalen minder kunden om denne. Dette er særligt effektivt for frisører, VVS-installatører, elektrikere, massører og lignende servicebranchefolk.

5. Stadigvæk et ganske uudnyttet marked

Der er ingen tvivl om, at der er flere, som er begyndt at annoncere via SMS i løbet af den seneste årrække. Mediet er dog endnu ikke lige så benyttet som de mest populære annonceringskanaler.

Derfor er mange folk endnu ikke så mættede af SMS-annoncering, som de er af mange andre annonceringskanaler. Der kan være en fordel i at hoppe med på toget, inden dette bliver overfyldt, og modtagerne mættes af annonceringsformen.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Bliv klogere på, hvorfor gæsteindlægsmetoden er blevet vanskelige at få succes med. Derudover får du også tips til at øge chancen for succes med metoden.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Tags:

I dette indlæg introducerer jeg dig til en ny tilføjelse til værktøjet Ahrefs. Den nye tilføjelse kan bidrage til, at du bliver klogere på dine potentielle kunders udfordringer.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Rigtig mange bruger WordPress. Derfor tænker jeg, at indlæg med tre anbefalinger til plugins er på sin plads.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvordan jagter du links? Er du kreativ nok i dine tilgange? Her får du tre bude på alternative tilgange til at fremskaffe links. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Alle taler content disse dage. Jeg kommer her med en central pointe om, at man skal huske at designe sit indhold, så dette kommunikerer på flere forskellige niveauer. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Søgeordsanalysen er en vigtig del af SEO. Men søgeordsanalysen er ikke uproblematisk. Læs her hvorfor. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ikke så ligetil at bedømme kvaliteten af et link i SEO-mæssig regi. Her får du indsigt i, hvilke fire parametre jeg vurderer kvaliteten af links ud fra.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Overvejer du at prøve influencer-marketing? Få her tre tips til at få succes med denne disciplin. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I denne artikel fremhæver jeg tre styrker ved webinarer. Artiklen indeholder tilmed en introduktion til disciplinen.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Hvis du bruger WordPress, bør du læse med her. I artiklen berører jeg nemlig skyggesiderne ved plugins. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I denne artikel brokker jeg mig en smule over, at for mange PR-specialister ikke ved nok om SEO og argumentere for, hvorfor de bør sætte sig ind i det felt også. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Det er ekstremt vigtigt, at den mobile udgave af ens hjemmeside fungerer upåklageligt. Giver man mobilbrugerne en dårlig oplevelse, skader det konverteringsraten samt ens placeringer på søgemaskinerne. Her får du indblik i, hvad du skal fokusere på for at få din hjemmeside til at spille på mobile enheder.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Sponsoreret indhold kan optræde i mange forskellige afskygninger. I dette indlæg får du en række inputs til fokuspunkter, du bør have, uanset hvilken type sponsoreret indhold du arbejder med.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Kundeloyalitet er vigtigt i enhver branche. Loyale kunder er nemlig mange, mange penge værd. I dette indlæg giver jeg dig fem tips til at få glade, loyale kunder. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Dette indlæg er lidt meta. Jeg blogger nemlig om at blogge. I indlægget får du tre tips til at øge kvaliteten af dine fremtidige blogindlæg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

I dette indlæg kan du se mit bud på tre SEO-trends, der bliver vigtige for måden, hvorpå man skal tænke SEO i fremtiden. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Mange taler om skabelsen af det værdifulde indhold - få taler om hvordan man skaber dette. Det prøver jeg. 

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Podcasts fylder mere og mere - her får du fem tips til at skærpe kvaliteten af din værtspræstation og podcast.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Jeg giver dig en guide til indsamling af effektive kundefeedback, som du kan bruge fremadrettet.

Jesper Nørskov…

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Spændende artikel, der fokuserer på, hvilke fordele der kan være forbundet med at implementere en eller flere prisberegner på sin side. 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.