Bloggen

Kreativt tekstindhold giver din hjemmeside mere trafik

Vi vil allesammen gerne vide, hvilke skruer vi skal dreje på for at få en bedre plads i Googles SERP. Du kan selvfølgelig skrue på den kontante knap. Hvor meget du vælger at skrue på den, siger noget om størrelsen på din tegnedreng. Men man kan sagtens være SEO-analfabet trods AdWords-annoncer på førstepladsen.

Hvis du vil gå den lange, seje men sikre vej til toppen, behøver du ikke gøre det i blinde. Du har faktisk noget at gå efter – nemlig det allervigtigste for en god Google-placering.

Dine ord.

Med tekstindholdet på en delt førsteplads over de mest betydningsfulde faktorer for websiders rank kan du skrive dig til tops i Google.

Ja, det er rigtigt. Du skal bare tænke lidt kreativt.

Aflur dine konkurrenters alternative søgeord

Når man udvælger søgeord at optimere til, vælger man dem, der kan føre til salg. Og så får den fuld gas med landingssider og linkbuilding. Der er ofte meget konkurrence på sådanne søgeord, for dine konkurrenter går også benhårdt efter den gode udsigt i Google.

Men når du nu alligevel har gang i værktøjerne til søgeordsanalysen, kan du lade dig inspirere af de ord, du ikke forbinder med direkte salg, men som får mange månedlige søgninger.

Jeg arbejder selv med SEO hver dag, både for andre og for mig selv. En del af arbejdet består i at kigge mine konkurrenter i kortene. Af og til falder jeg over et søgeord med en stor søgevolumen, som min konkurrent ranker godt på, selvom søgeordet ikke umiddelbart har noget med hans eller hendes produkt at gøre. Men alle dem, der søger på ordet hver måned, vil alligevel med stor sandsynlighed havne på hans eller hendes webside, fordi en lang, velskrevet blogartikel om emnet giver den en god placering i Google.

Det handler om at variere tekstindholdet, så du fanger så bred en målgruppe som muligt. Ja, du er naturligvis mest interesseret i at fange dem, der med kreditkortet halvt oppe af lommen går målrettet efter dit produkt. Men du er også interesseret i generelt at tiltrække mange besøgende, for det tæller også. Og du ved aldrig, hvem der husker dig, anbefaler dig og linker til dig, fordi de kender nogen, der skal bruge det, du tilbyder.

Solgte døre med zombiehistorie

Hvis du ikke er ferm med søgeordsværktøjerne, kan du bruge Google Trends. Google Trends er Googles oversigt over populære søgeord og -emner. Der er ord, som altid ligger højt. Så er der sæsonbetonede emner. Og så er der de aktuelle emner som eksempelvis nyhedshistorier, personer eller sundhedstrends.

Jeg faldt engang over en amerikansk webside, der solgte nye, solide døre og remedier til at forstærke eksisterende døre. Ikke specielt ophidsende. Og som udgangspunkt får sådan en webside sikkert heller ikke ret meget trafik. Men så fik ejeren eller dennes svært geniale tekstforfatter den ide at skrive en lang artikel om de modstandsdygtige døres mange fordele i tilfælde af en zombieinvasion. Tilfældigvis på det tidspunkt, hvor den amerikanske serie 'The Walking Dead' stadig havde en pæn portion nyhedsværdi.

Vi kan ikke allesammen være så heldige, at vores emne får tusindvis af hits i Google hver måned. Men øvelse gør SEO-mester, og ved kreativt at kombinere dit jordnære emne med varme trends kan du også øge trafikken til din hjemmeside.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Hvis du har svært ved at arbejde effektivt i rodede omgivelser, så er der en god forklaring.

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Dropshipping - hvad er det, og hvad skal du være opmærksom på?

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Effektiv SEO kræver overvåging af indsatsen. Derfor er en en rank tracker et must i din SEO-værktøjskasse.

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Tags:

Optimal intern linkbuilding kan give dig en markant bedre placering i SERP.

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Vi har allesammen noget i bagagen. Hvad skal der være i din kommende tekstforfatters rygsæk? Altså i rummet med uddannelse of erfaring?

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Der er én ting, du ikke må glemme, når du nøjsomt udvælger dine annonceord: brugernes intention.

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Hvor mange gange har du hørt, at du skal skrive kvalitetsindhold til nettet? Sandsynligvis flere gange end du har fået en forklaring på, hvad kvalitet egentlig er.

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Vi er trætte af traditionelle reklamer. Ingen har lyst til at give en sælger et kram - eller opmærksomhed for den sags skyld. Men hvad nu hvis han, i stedet for en salgstale, tilbyder dig en god historie om sit produkt?

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

I lang tid har metabeskrivelser i Google været omkring 160 karaterer lang. Nu er der kommet nye retningslinjer, og hver metabeskrivelse må nu være helt op til 320 karakterer. Så hvad skal du gøre nu?

Charlotte Schm…

Freelance SEO-tekstforfatter

Har du hørt om long-tail-søgeord? Vidste du, at søgeordene med den lange hale kan give dig flere salg? 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.