Chefjurist hos e-mærket
21.10.2015Du kan sikkert allerede mærke det på dit eget besøgstal. Juleræset er i gang, og det trækker endnu flere kunder til de danske webshops. Vil du gerne have så stor en bid af julekagen som muligt, er det nu, du skal i gang. Vi har samlet 7 tips til din webshops julesalg. Du får et af dem her, men vil du læse dem alle sammen, er du nødt til at hente vores seneste e-bog. Den finder du nederst i dette blogindlæg.
De ord du vælger, når din webshop skal markedsføres i julen, har afgørende betydning. Mange webshops tilbyder eksempelvis en såkaldt bytteservice, så gavemodtageren også har mulighed for at bytte gaven efter jul. Men hvad dækker begrebet egentlig over, og risikerer du at skyde dig selv i foden, hvis du kalder den noget forkert eller slet ikke fortæller til dine kunder, hvordan den er strikket sammen.
Det du helt sikkert aldrig må gøre er at kalde din bytteservice ubegrænset. Det betyder nemlig, at kunderne til enhver tid kan bytte varen til en anden – Også om 2 år!
Det du i stedet bør gøre er at reklamere med udvidet bytteservice og samtidig gøre det meget klart for kunden, inden for hvilke rammer udvidelsen gælder. Det kan eksempelvis være:
OBS! Vær opmærksom på, at du ikke kan stille særlige krav til kunden inden for hans/hendes lovpligtige fortrydelsesfrist.
Få flere råd i vores seneste e-bog: 7 tips til din webshops julesalg