|
|
Side 1 af 1 |
[ 2 indlæg ] |
| Udskriv emne | Forrige emne | Næste emne |
| Forfatter | besked |
|---|---|
|
Bruger oprettet: 20. jan 2010, 13:57 Indlæg: 2 |
Hej,
Jeg har et spørgsmål vedr. en internet hjemmeside. Der er betalende bruger af hjemmesiden. Mit spørgsmål går på om det er tilladt at foretrække en lodtrækning blandt alle brugerne af hjemmesiden og derved udbetale en præmie til en enkelt bruger en gang om måneden? Eller skal jeg henholde mig til markedsføringsloven § 11, hvori man kun har lov til at give præmier på indtil kr. 100,- en kun 10stk. ialt? Mvh, Steffen Clausen |
| 20. jan 2010, 14:05 |
|
|
Bruger oprettet: 2. nov 2009, 15:12 Indlæg: 4 |
Hej Steffen Clausen,
Tak for dit spørgsmål vedrørende præmiekonkurrencer. Markedsføringslovens § 11 forbyder brug af præmiekonkurrencer, der er købsbetingede og samtidig tilfældighedsprægede. Konkret tyder det på, at du er omfattet af forbuddet i markedsføringslovens § 11, da jeg lægger til grund, at det kun er betalende brugere, der kan deltage i lodtrækningen, og da jeg samtidig lægger til grund, at mindsteprisen er overskredet. Det du derimod kan overveje at gøre, er at tilrettelægge konkurrencen således, at alle kan deltage – ikke kun betalende forbrugere. I hvilket omfang det vil være lovligt, vil imidlertid kræve en nærmere gennemgang og oplysning af sagen. Jeg vil derfor anbefale dig, at søge professionel bistand hertil. Med venlig hilsen Michael Fuchs, advokat www.mfulaw.dk _________________ Læs om mig på IVÆKST |
| 9. feb 2010, 15:39 |
|
|
|
Side 1 af 1 |
[ 2 indlæg ] |
|
Alle tider er UTC + 1 time [DST ] |